شیوه های طراحی یک کارگاه آموزشی :: سامانه اطلاع رسانی کارگاه های روان شناسی و مشاوره در تهران

سامانه اطلاع رسانی کارگاه های روان شناسی و مشاوره در تهران

اطلاع رسانی بهترین کارگاه های روانشناسی و بهداشت روان در تهران

سامانه اطلاع رسانی کارگاه های روان شناسی و مشاوره در تهران

اطلاع رسانی بهترین کارگاه های روانشناسی و بهداشت روان در تهران

اطلاع رسانی و ثبت نام در خصوص برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی درحوزه روانشناسی؛ ویژه متخصصین روان شناسی و علاقمندان به روانشناسی 09190742124
پیوندهای روزانه
چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷ ب.ظ

شیوه های طراحی یک کارگاه آموزشی

مهمترین اهدفی که از برگزاری یک کارگاه آموزشی پی گیری می‌شود،

اولین هدف ،ارتقای دانش و ایجاد مهارت در زمینه ای خاص در مدت زمان کوتاهی در میان شرکت کنندگان است. 

دومین هدف، آموزش مباحث علمی مورد نیاز شرکت کنندگان به صورت فشرده است، هدفی که تحقق آن نیاز به دقت در تنظیم محتوای آموزشی دارد. 

سومین هدف، ارتقای آگاهی و توانایی شرکت کنندگان در راستای شناخت بیشتر از موضوع آموزش و توسعه رفتار آگاهانه تر آنان است. 

چهارمین هدف، توانمندسازی شرکت کنندگان در عرصه ی پیشگیری یا حل معضلات و مشکلاتی است که معمولاً در حوزه موضوع آموزش مطرح می‌شوند و بر طرف ساختن آن ها نیازمند آگاهی و تجربه کافی است.

 

 آموزش

  

در گام بعدی، باید بدانیم که یک کارگاه آموزشی چه اثراتی را می تواند در شرکت کنندگان ایجاد کند. به باور کارشناسان ، مهمترین تأثیری که از برگزاری یک کارگاه آموزشی پی گیری می شود، تغییر نگرش و آگاهی شرکت کنندگان است. بنابراین، تأثیر اصلی یک کارگاه آموزشی فراتر از دانش افزایی یا مهارت آموزی است و باید به ایجاد تغییر در نگرش افراد شرکت کننده منتهی شود. علاوه بر این، با برگزاری یک کارگاه آموزشی به دنبال یافتن راه حل مناسبی برای تبلیغ و گسترش ارزش هایی هستیم که خودمان و شرکت کنندگان همگی به آن ها باور داریم و این کار را از راه همکاری، بحث و گفتگو می توان انجام داد. از این رو، پیامد قطعی یک کارگاه آموزشی موفق ایجاد امکانی سازنده برای تبادل نظر و تجارب در میان شرکت کنندگان است.

حال که از این موارد آگاه شدیم، ما باید بدانیم که یک کارگاه آموزشی نیازمند برنامه ریزی است. از آنجا که هر کارگاه آموزشی معمولاً یک دوره ی مشخص و مستقل از آموزش را در بر می گیرد، برگزاری یک کارگاه آموزشی به صورت اثر بخش، نیازمند رعایت اصول علمی و پیمودن مراحل برنامه ریزی به طور کامل است. تمامی فعالیت های پیش از برگزاری هر کارگاه آموزشی در دو بخش قابل دسته بندی هستند: نخست، برنامه ریزی آموزشی؛ دوم، برنامه ریزی درسی.

 

خوب است که بدانیم برنامه ریزی آموزشی به نوبه خود دارای مراحلی است. هر دوره آموزشی از جمله کارگاه آموزشی، سه مرحله کلی را در بر می‌گیرد، که شامل: طراحی، اجرا و ارزشیابی.

 طراحی برنامه کارگاه آموزشی نیازمند تصمیم گیری و انجام اقدام مناسب در ارتباط با عناصر آموزشی و چگونگی ارتباط عناصر با یکدیگر است. مجموعه اقداماتی که باید در خصوص عناصر برنامه درسی و آموزشی یک کارگاه صورت گیرند، عبارتند از: تشخیص نیازها، تعیین هدف و انتخاب و سازماندهی محتوا. باید بدانیم نیاز سنجی، مقدم بر انتخاب هدف های آموزش است زیرا نوع آموزش بر حسب نیازهای شرکت کنندگان در دوره تعیین می شود. در مرحله اجرا، آنچه از پیش تصمیم گیری و طراحی شده و به صورت طرح درس دوره آموزشی و جدول زمان بندی کارگاه در آمده به اجرا در می‌آید.

 

منبع:شرکت پدیده تبار

 

 

    برای درخواست  کارگاه موردنظر  در روانشناسی لطفا اینجا را کلیک کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی